Marknadsgruppens syfte är att samordna all försäljning och profilering som görs i föreningens namn, så att detta följer föreningens stadgar och ökar värdet i föreningen på såväl kort som lång sikt.
Marknadsgruppens huvudsakliga ansvarsområden och exempel på
Profilering av föreningen:
Föreningslogotype Framtagning av profilmanual Layouter på Affischer Profilkläder och övriga profilartiklar Matchklädsel Layouter på informationstavlor och föreningens hemsida
Marknadsföring: Samordning avseende kontakter med media Framtagning av allmänna informationsbroschyrer och affischer Samordnande instans för föreningens hemsida Rådgörande instans för Cupprofilering
Nyrekrytering av Barn och Ungdomar: Planera och delta på idrottsmässor i syfte att nyrekrytera Samordna material för skolinformation Framtagning av material/annonser etc. för nyrekrytering
Hantering av sponsorer: Sponsorregler och Sponsornivåer Samordna kontakter med tilltänkta/ befintliga Sponsorer Reklamhantering för sponsorer (Skyltar, Internet mm) Samordna fakturering av sponsorintäkter Sponsorvård
Aktivitetsplanering: Framtagning/ beslut avseende Aktivitetsplan för respektive säsong (remissas till samtliga lag) Långsiktig aktivitetsplan innefattande större arrangemang Beslutande instans avseende instyrning av nya aktiviteter under säsongen
Lotteriplan: Framtagning av lotteriplan för respektive säsong (remissas till samtliga lag) Framtagning av regelverk samt profilering för andra Lotterier vid t.ex. Cuper